tavuklu kabak dolması


Tavuklu kabak dolması tarifi ve malzemesi: Tavuklu kabak dolması iç harcını hazırlarken, derisiz tavuk göğsü etinden (mutfak robotunda) kıyma çektim. Bazen tavuklu kabak dolması yaptığımda, tavuk göğsünü bıçakla iyice kıyar (zırh kıyması gibi) öyle kullanırım. Kıymayı bu şekilde hazırladığımda, iç harcın içine pirinç koymam. Tavuklu kabak dolması pirinçsiz de güzel oluyor. Kabakların üzerini kazıyıp, içini boşalttıktan sonra içlerine birer çimdik tuz serperim. Ayrıca, kabakların içini doldururken iç harcı kabakların iki başından birer santim boşluklu doldurrum. İç harcım arttığı zaman, elimde ne varsa (domates, biber, patlıcan) içlerini doldurur tencereye ilave ederim.

Tavuklu Kabak Dolması Malzemesi
dolmalık kabak
tavuk kıyması
zeytinyağı
soğan
domates
pirinç
sarımsak
domates ve biber salçası
karabiber, kimyon
kuru nane, kuru kekik
maydanoz, dereotu
tuz, su

Bir kilo dolmalık kabağın üzerini kazıdım, uçlarını kestim ve içlerini boşalttım.
Tavuk göğsünü (250 gr.) rondoda kıyma yaptım. Bir kap içine kıymayı, rendelediğim bir iri domatesi, ince küp doğradığım bir soğanı ve üç diş sarımsağı, yarım kaşık domates ve yarım kaşık acı biber salçasını, 4 kaşık zeytinyağını, birer çay kaşığı dolusu karabiber, kimyon, kekik, kuru nane, 1 tatlı kaşığı tuzu, birer tutam kıyılmış maydanoz ve dereotunu koydum ve güzelce yoğurdum. Tuzuna baktıktan sonra, 1 çay bardağı pirinci ilave ettim ve tekrar yoğurdum. Ardından, iç harcı kabakların içine (ağızlarında 1 cm. boşluklu) doldurdum. Doldurduğum kabakları tencereye yatık dizidim. İki bardak sıcak su içine yarım kaşık domates salçası, bir çay kaşığı tuz koyup karıştırdıktan sonara tencereye ilave ettim. Üzerine üç kaşık zeytinyağı gezdirdim. Tencereyi bir defa fokurdattıktan sonra, kapağı kapadım ve ocağı iyicene kıstım. 40 dakika'nın bitiminde ocağı söndürdüm, üzerine kıyılmış derotu serptim ve dolmayı sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği