terbiyeli tavuk pirzola


Terbiyeli tavuk pirzola mangalda, elektrikli ızgarada, ocak üstü grill ızgarada, dökme demir ızgarada, yanmaz tavada ve hatta ocak üstü tos makinasında pişirilebilir. Terbiyeli tavuk pirzola yapmak için; tavuk but pirzola veya piliç but pirzola seçimi tercihinize bağlı, istediğinizi seçebilirsiniz. Terbiye sosuna yatırılan tavuk pirzola dolapta bir gün bekletilirse, sosunu tam çekeceğinden ızgarası daha da lezzetli olur. Terbiye edilmiş etleri uzun süre dinlendirmeye vakti olamayanlar etleri en az 3 saat dinlendirmelidir. Vakitsizlik yüzünden "acil durumlarda" tavuk eti terbiye edilirken, etin bir kaç yerine çatal batırılıp sosa yatırılması iyi sonuç verir. Birde, eti pişirirken ızgara veya tava'ya yapışmaması için; ızgara ve tava yüzeyi yağlanmalıdır. Ne var ki, ızgara ve tava yüzeyi yağlanmış olsa dahi "yeni konulan" etler pişerken yine yapışacaktır. Bu nedenle, etler ızgaraya dizildikten sonra kısa sürelerle alt üst edilerek yüzeylerinin hafif kızarması sağlanmalıdır. Sonrasında etler ızgaraya yapışmayacak ve dilediğiniz nefasette etlerinizi kızartacaksınız.

Elektrikli Mangalda Terbiyeli Tavuk Pirzola
tavuk pirzola
domates salçası
ayçiçek yağı
yoğurt
sarımsak
soğan
karabiber, kimyon
kırmızı toz biber
tuz

Marketten 800 gr. ağırlığında beş adet tavuk pirzolası aldım. Terbiye yapacağım tencerenin içine dört kaşık ayçiçek yağı, bir kaşık domates salçası, iki kaşık yoğurt, iki diş sarımsak ve bir orta boy soğanın suyu, birer çay kaşığı dolusu karabiber, kimyon, kırmızı toz biber, bir tatlı kaşığı tuz koydum ve güzelce karıştırdım. Ardından beş tane tavuk pirzolasını tek tek sosa bulayarak tencerenin içine yerleştirdim ve tencerenin kapağını kapadım. Ardından tencereyi dolaba dinlenmesi için koydum. Fazla zamanım olmadığından tencereyi 4 saat sonra dolaptan çıkardım. Dumansız elektrikli ızgaramı iyicene ısıttım ve ızgara yüzeyini ayçiçeği yağı ile yağladım. Tavuk pirzolalarını ızgaranın üzerine yaydım ve boşluklara domates dilimleri, soğan halkaları ve sivri biber yerleştirdim. Ardından ilk koyduğum pirzoladan başlayarak etleri çevirdim. Çevirdiğim etlerin yüzeyi hafif kızarınca diğer yüzeyini çevirdim. Etler nar gibi kızarıncaya kadar alt üst ederek aynı işleme devam ettim. Kızaran etleri ızagaradan aldım. Öncesinden yaptığım kuskus pilavı, közlediğim domates, soğan ve sivri biber eşliğinde sofraya koydum.