tavuk kalçası ızgara


Tavuk budunun derisi ve kemiği alınmış haline, tavuk kalçası dendiğini biliyoruz. Kasap ve marketlerde tavuk kalçası hazırlanmış paket olarak satılıyor. Tavuk kalçasını tavuk budundan kendiniz hazırlamak isterseniz, bu iş için budun kemik ve derisini ayırmanız yeterlidir. Tavuk kalçası bütün olarak derisi üzerinde ızgara yapılabileceği gibi, kuşbaşı doğranarak tavuk kalçası şiş olarakta hazırlanabilir. Tavuk kalçasının doğrudan şiş ve ızgarasını yapabilirsiniz. Ya da, eti daha da lezzetlendirmek için terbiye edebilirsiniz. Tavuk kalçasını terbiye etmek, diğer tavuk etlerinin terbiyesinden farklı değildir. Terbiye edilen tavuk kalçası kömürlü mangalda, elektrikli ızgarada, ocak üzerinde ızgara tavasında veya teflon tava üzerinde pişirilebilir. Teflo tava üzerinde eti pişirmek için, tavanın tabanını hafif yağlamanız etin yapışmasını önler.

Tavuk Kalça Izgarası
tavuk kalçası
domates salçası
ayçiçek yağı
yoğurt
sarımsak
soğan
karabiber, kimyon
kırmızı toz biber
tuz

Bir gün öncesi kasaptan "bir kiloya yakın" tavuk kalçası aldım ve buradaki tarife uygun olarak terbiye ettim. Terbiye yaptığım tavuk kalçasını  24 saat süre ile buzdolabında dinlendirdim. Eti terbiye etmezden önce, yeme kolaylığı açısından küçük parçalara bölmüştüm, resime dikkat ederseniz farkedersiniz. Ardından, ocak üzeri demir döküm ızgara tavasını ocak üzerine koydum ve güzelce ısıttım. Tavanın ızgara yüzeyini ayçiçek yağı ile yağladım ve et parçalarını üzerine yaydım. Ardından ilk koyduğum et parçasından başlamak üzere etleri tek tek çevirdim. Bu işlemi yapmaz ve eti ızgara üzerinde fazla bekletirseniz, et yapışacağından şekilsiz olarak etlerinizi kızartırsınız. Bu görünüm yemek için hoş olmayacaktır. Et parçalarını ızgara üzerinde bir defa alt üst ettikten sonra, tavuk etlerini istediğiniz gibi pişirebilirsiniz. Ben de aynen öyle yaptım, etlerimi pişirdim ve makarna eşliğinde afiyetle yedim.